Oszaleli? “Biedronka rozdaje portugalskie 500 plus”!

0
Biedronka Jeronimo Martins

Kiedy rząd Prawa i Sprawiedliwości wprowadzał wsparcie w postaci 500 zł na dziecko, wielu drwiło. Jednak program okazał się takim sukcesem, że kojarzona z nim chce być już nawet opozycja. A i sieć sklepów Biedronka nie próżnuje. Sieć sklepów Biedronka należąca do spółki Jeronimo Martins nie próżnuje. Obecnie walczy już nie tylko o klientów, ale i kontrahentów. Na wyłączność.

Miliony Polaków regularnie robią zakupy w Biedronce. Dyskontowy gigant należący do portugalskiej spółki Jeronimo Martins z powodzeniem “podszywa” się po – niemalże – narodowy market Polski. W istocie – mało co kojarzy się z Polakami tak mocno, jak Biedronka.

Okazuje się, że władze sieci potrafią odwdzięczyć się klientom i kontrahentom za lojalność. “Na górze” wpadli na – powiedzmy sobie szczerze – dość oryginalny pomysł. I znów Polacy mogą wdzięcznie uśmiechnąć się w kierunku portugalskiej spółki.

Biedronka oszalała? Niekoniecznie

Jak się okazuje, JMP obecnie dokłada do swojego biznesu. Obecna polityka firmy zakłada, że część produktów sprzedaje się ze stratą. Czy oszaleli? Niekoniecznie, w ten sposób dotują produkcję marek własnych przewidzianych dla jej sieci.

Spółka Jeronimo Martins Polska jest właścicielem nie tylko sieci Biedronka, ale m.in. drogerii Heber. Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja wytwarza takie produkty jak pieluchy Dada i papier toaletowy. W ostatnich dwóch latach firma ta straciła aż 323 mln zł. Tylko w ubiegłym roku strata wyniosła 90 mln zł, a przychody producenta spadły o 21 proc. do 725 mln zł.

Żadna rozsądnie zarządzana firma firma nie sprzedawałaby swoich produktów ze stratą, gdyby nie miała w tym celu. Zwłaszcza kiedy mowa o dołożeniu przez właściciela aż 110 mln zł do budżetu. Jacek Frączyk, analityk money.pl, zauważa, że może być to forma wsparcia dla polskich marek, którą nazywa “swoistym portugalskim 500+”. JMP może po prostu w ogólnym rozrachunku się opłacać taka polityka, bo nawet jeśli ktoś pójdzie z zamysłem kupna “tylko pieluszek”, to ostatecznie mało kto wychodzi ze sklepu tylko z jedną rzeczą.

CZYTAJ TAKŻE:
Prezydent Gdańska dźgnięty nożem na scenie WOŚP! Był reanimowany

Co z innymi producentami współpracującymi z Biedronką? Właściwie wszyscy są na plusie, poza OSM Łowicz, które dostarcza do dwóch największych sieci w Polsce sery żółte i jogurty. Do Biedronki trafia 1/3 ich produktów, a do Lidla ponad 7 proc. Ale spadek w stosunku zeszłego roku był w firmie niewielki.

Pozostali producenci na umowach z Biedronką dużo zyskują. Np. SM Mlekpol z Grajewa zwiększył zyski aż o 85 proc. wobec zeszłego roku. Do poziomu 48 mln zł. Firma Bewa producent napojów o 79 proc. do 16 mln zł. Zaś firma Sokpol, która produkuje soki i napoje sprzedawane pod marką Riviva na każdych 100 zł ze sprzedaży zarabia 8,50 zł.

Źródło: fakt.pl / money.pl

OTOPRESS
Ten materiał to wynik pracy zespołowej. Lista autorów portalu: tutaj Znalazłeś/aś w naszym materiale błąd lub niedopatrzenie? Napisz do nas: redakcja@otopress.pl