Nie Lidl, ani nie Biedronka. Polska sieć roznosi rynek!

Lidl Biedronka
Lidl Biedronka

Polacy ze szczególną uwagą spoglądają w stronę sieci Lidl i Biedronka pod koniec roku. Powoli zbliża się okres świąteczny, więc właściciele obu dyskontów prześcigają się w promocjach. Przez lata wydawało się, że Polacy nie są w stanie stanowić konkurencji dla niemieckiego i portugalskiego biznesu. 

Przeciwnicy Unii Europejskiej i wspólnego rynku wytykają naszym politykom szczególnie jedno. Mianowicie to, że pozwolili zachodnim koncernom zawłaszczyć najbardziej dochodowe sektory gospodarki. W tym Niemcy, Francuzi i Portugalczycy niemal całkowicie opanowali rynek dyskontów, super- i hipermarketów w naszym kraju.

CZYTAJ TAKŻE: Biedronka w tarapatach. Jak się z tego wytłumaczą?

Lidl i Biedronka? Nie. Polska sieć podbija rynek

Czy na dobre? Wydawało się, że tak, natomiast właśnie jeden z polskich graczy zaczyna stanowić dla gości z zachodu potężną konkurencję. Nie tylko w kwestii zdobywania klientów, ale i szybkości rozwoju. Biedronka i Lidl zostają pod tym względem daleko w tyle!

To nie biznesmeni z Niemiec, Portugalii czy Francji, ale właściciele polskiej sieci Dino rozwijają w Polsce swój biznes najszybciej. I taką tendencję można zaobserwować już od ubiegłego roku. Dino może być jednak nieznane jeszcze mieszkańcom największych miejscowości, strategia rozwoju sieci polega bowiem na opanowywaniu mniejszych miast, co ma pozwolić im na zbudowanie rentowności i stabilności finansowej.

Już w lipcu pojawiły się informacje, że Dino w pierwszym półroczu 2018 roku Dino otworzyło aż 74 nowe sklepy, w porównaniu do 49 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Według najnowszych danych za kolejny kwartał sklepów Dino w Polsce powstało już 120 od stycznia. W sumie w ciągu roku przybyło blisko 200 nowych punktów sprzedaży pod szyldem Dino. W październiku ubiegłego roku było ich 718, a obecnie jest ich już 895.

Kwartalnie przybywa około 40 nowych sklepów sieci Dino. W tym samym czasie otwieranych jest jedynie 15 nowych Biedronek, ale aż 10 z nich znika z rynku. Z kolei inną znaną markę, czyli Lidla Dino przegoniło już w ubiegłym roku. Niemiecki market ma obecnie ponad 650 sklepów, po tym jak otworzył 27 nowych od początku tego roku.

ZOBACZ:
Bursztynowa Komnata odnaleziona w Polsce?! Patrzy cały świat

źródło: money.pl, nczas.com