Historyczna decyzja. Biedronka zmienia format sklepów

0
Biedronka Jeronimo Martins

Najpopularniejsza sieć dyskontów w Polsce – Biedronka – zaskoczyła wszystkich. A prawdopodobnie najbardziej swoich klientów. I to pozytywnie. Spółka Jeronimo Martins, która jest właścicielem sieci, wpadła na naprawdę zdumiewający pomysł.

Sieć z sympatycznym owadem w logo podbiła polski rynek w iście imponującym stylu. Dyskonty tej znanej sieci regularnie odwiedzają miliony Polaków, a zyski portugalskiej spółki rosną w takim tempie, że trudno byłoby sobie wymarzyć jeszcze lepszy wynik.

Jeśli ktoś chce wyobrazić sobie skalę hegemonii sieci, spieszymy z danymi.

Biedronka kontroluje już jedną piątą rynku handlowego w Polsce. Sprzedaż sieci w 2017 r. wzrosła do 11,1 mld euro. To o 10,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Mało tego, Biedronka pnie się w górę mimo zakazu handlu w niedzielę. Prezes zapewniał, że ani klienci, ani pracownicy na nim nie stracą. I słowa dotrzymał.

Jeronimo Martins poszło na całość. Oto Biedronka w nowe odsłonie

Jeronimo Martins powstała w 1792 roku. Spółka słynęła ze sprzedaży dobrej jakości produktów, zaopatrywała także dwór królewski i rezydencje arystokratów. Teraz działa jedynie na trzech rynkach – w Polsce, Portugalii i Kolumbii. Na dwóch pierwszych jest absolutnym liderem.

Dlatego inwestuje dalej. Ruszył nowy, wielki projekt właścicieli Biedronki. Otwierają nowy typ sklepów – outlet. Zapewne niejeden klient mocno się zdziwi, gdy wejdzie do jednej z „Biedronek”.

CZYTAJ TAKŻE:
Nowy gigant na rynku. Ceny hurtowe, taniej niż w Lidlu i Biedronce!

Biedronka Outlet to nowy rodzaj sklepu, w którym będzie można kupić sprzęt AGD, RTV, artykuły wyposażenie wnętrz itp. z kolekcji wycofywanych ze sprzedaży w bardzo promocyjnych cenach. Przeceny mają sięgać od 30 do nawet 80 proc. Pierwszy outlet Biedronki został już otwarty w Poznaniu w czwartek, 12 lipca. Kolejne będą pojawiać się już wkrótce. Docelowo mają zbliżyć się popularnością do tradycyjnych sklepów sieci.

CZYTAJ TAKŻE:
"W Tyle Wizji": Ogórek zamarła, gdy rozmówca się przedstawił

Outlet Biedronki to zupełnie nowa propozycja dla klientów zarówno indywidualnych, jak i hurtowych. W każdym tygodniu dodawane do oferty będą kolejne produkty nawiązujące tematycznie do aktualnego sezonu. Dzięki takiej formie sprzedaży niskie ceny, z których znana jest Biedronka, będą jeszcze bardziej atrakcyjne – przekazał w komunikacie prasowym Jakub Klimczak, starszy manager sprzedaży w sieci Biedronka.

Jak Biedronka outlet wygląda w środku? Zdjęcia można zobaczyć tutaj.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here