W tej branży Polska jest potęgą. Niemcy i Francja właśnie nas niszczą

4
Firmy transportowe
Firmy transportowe

Nasi zachodni sąsiedzi oraz Francuzi nie mogli pogodzić się z faktem, iż nie są w stanie doścignąć Polaków. Postanowili zatem wybrać typowe dla siebie rozwiązanie: w białych rękawiczkach zarżnąć – w majestacie prawa zresztą – polską konkurencję. W jaki sposób ucierpią firmy transportowe?

Polski przemysł od lat jest opanowywany przez zachodni kapitał. Znaczące na europejskim rynku firmy z naszego kraju na przestrzeni ostatnich lat zostały albo zamknięte, albo przejęte przez inwestorów niemieckich, francuskich czy brytyjskich.

Cukrownie, kopalnie, stocznie, banki, media, a teraz firmy transportowe. Najpotężniejsze firmy transportowe i spedycyjne są polskie. Setki tysięcy naszych kierowców od wielu lat zarabia na chleb podróżując po całej Europie.

Tak potężnej konkurencji nie mogli znieść Niemcy i Francuzi, którzy zapoczątkowali proces zarzynania polskiej branży transportowej. Branży tak rozwiniętej i konkurencyjnej, że zachodni przedsiębiorcy prawdopodobnie nigdy – grając fair – nie byliby w stanie przebić.

Będziemy masowo zamykać firmy transportowe?

Niestety przegraliśmy batalię o nowe zasady gry w transporcie międzynarodowym. Polskie firmy mogą zostać wypchnięte z europejskiego rynku.

Po 14 godzinach dyskusji w nocy z poniedziałku na wtorek unijna rada ministrów transportu przyjęła tzw. podejście ogólne, czyli wspólne stanowisko, z którym pójdzie na negocjacje z Parlamentem Europejskim. Polska była przeciw.

Przedstawiciele polskiego rządu zapewniają jednak, że zrobią wszystko, by polskie firmy transportowe nie musiały być zamykane. – Jestem przekonany, że zrobimy wszystko, żeby polscy przedsiębiorcy nie musieli likwidować firm, nie musieli znosić sytuacji, w której ograniczają swoją działalność. Jesteśmy w stałym kontakcie z przedsiębiorcami. Podejmujemy przez ostatnie dwa lata szeroką ofensywę w UE. W poniedziałek dziewięć krajów – w tym Polska – głosowało przeciwko tym propozycjom (…). Nie my przegraliśmy, a transport europejski – stwierdził w Porannej rozmowie w RMF FM Andrzej Adamczyk.

CZYTAJ TAKŻE:
Idziesz na świąteczne zakupy? Nie kupuj tych prezentów!

4 KOMENTARZE

  1. Nadal prywaciarze płacą fizycznym pod stołem lub umowy smieciowe Ja mam dwie umowy o prace druga zlecenie na córkę właściela

  2. Zamiast płakać. Powinni zrobić porządek z marketami niemieckimi i francuskimi. Opodatkować ich.!!!A nie co parę lat zmiana nazwy. I znalazły by się pieniądze. A po drugie zamiast zreć się między partiami, która lepsza powinni się skupić na tym co nasi “przyjaciele” chcą nam jeszcze zamknąć.

  3. Nie ma to jak napisać artykuł o niczym…. Zero treści co konkretnie ustalili, jedynie krzykliwe hasła że dzieje się źle ale zero konkretów. Znak zapytania po tytule czy podtytule to propaganda najniższych lotów….

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here