McDonald’s stracił wyłączność na Big Maca. Burger King mistrzowsko to wykorzystał [WIDEO]

0

McDonald’s to najbardziej popularna sieć restauracji typu fast food na świecie. Wielu twierdzi,  że nie ma sobie równych, ale trzeba pamiętać, że konkurencja nie śpi. 

W 2017 roku irlandzka sieć fast foodów Supermac’s oskarżyła McDonald’s o prowadzenie praktyk monopolistycznych i wykorzystywanie nazw handlowych swoich produktów do walki z konkurencją. Sprawą zajął się unijny Urząd ds. własności intelektualnej.

Po dwóch latach Urząd przyznał irlandzkiej sieci rację, w wyniku czego McDonald’s stracił wyłączność na wykorzystanie Big Maca jako znaku towarowego. Dzięki tej decyzji europejskie restauracje także mogą nazywać oferowane przez siebie produkty Big Mac.

Mistrzowska odpowiedź Burger Kinga. Co na to McDonald’s?

Decyzja Urzędu to z pewnością “prezent” dla największego konkurenta Mc’Donalds, czyli sieci Burger King. Sieć oczywiście nie mogła przepuścić okazji i wprowadziła do oferty serię kanapek pod hasłem The Not Big Macs.

W menu znajdziemy m.in The Kind of Like a Big Mac, But Juicier and Tastier (Coś jak Big Mac, ale bardziej soczyste i smaczniejsze) oraz The Anything But a Big Mac (Wszystko, tylko nie Big Mac).

Trzeba przyznać, że Burger King mistrzowsko wykorzystał sytuację. To sprawi, że konkurencja pomiędzy restauracjami stanie się jeszcze bardziej zacięta.

W internecie pojawił się spot reklamujący nową serię dań sieci Burger King.

CZYTAJ TAKŻE:
PiS odpowiada na oburzający wpis Tuska. Mocny zarzut!

Burger King to sieć barów szybkiej obsługi typu fast food specjalizująca się głównie w burgerach, frytkach, zimnych napojach. Najbardziej znanym produktem jest burger Whopper, który jest już jednym z symboli popkultury. Wg danych z 2016 roku sieć dysponuje ponad 15 tys. lokali, z czego blisko połowa zlokalizowana jest w USA.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here