Ekolodzy będą zachwyceni. Biedronka wdraża ważny projekt

0

Biedronka towarzyszy nam już od ponad 20 lat. W 1995 została stworzona przez Polaków. Prężny rozwój sprawił jednak, że wkrótce sieć wykupiła portugalska spółka Jeronimo Martins. Wówczas jej popularność gwałtownie wzrosła. Z czasem okazało się, że pozycja marki jest na tyle silna, iż jej właściciele mogą pozwolić sobie na aktywność społeczną. Biedronka postanowiła włączyć się do walki o środowisko. W tym celu podjęła kroki, które z pewnością zachwycą ekologów.

Dziś trudno wyobrazić sobie nasz kraj bez sklepów sieci Biedronka. Już od dwóch dekad robimy w niej zakupy. Co więcej – sieć rozrasta w się w imponującym tempie. Już w tym roku liczba Biedronek w Polsce ma przekroczyć 3 tysiące.

Spółka Jeronimo Martins, której własnością jest sieć sklepów Biedronka, robi wszystko, aby przyciągnąć nowych klientów. Pomimo sukcesów, władze nie spoczywają na laurach i cały czas starają się zaskoczyć klientów. Oprócz atrakcyjnych promocji i szerokiej gamy produktów, stawiają również na kampanie społeczne.  Tym razem Biedronka wyruszyła na wojnę z plastikiem.

Biedronka rusza do walki z plastikiem

Wiadomości Handlowe informują, że Biedronka wprowadza do oferty koncentrat płynu do mycia naczyń Kraft Eco-Friendly w butelce stworzonej w 100% z plastiku wyłowionego z rzek i pochodzącego z recyklingu. To mały gest w trosce o dobro naszej planety. Biedronka wprowadza do oferty ten produkt z okazji obchodzonego na całym świecie 8 czerwca Światowego Dnia Mórz i Oceanów.

Koncentrat płynu Kraft Eco-Friendly dostępny jest w większości sklepów Biedronka od 5 do 18 czerwca br. lub do wyczerpania zapasów. Kosztuje 3,95 zł/opak. 11% plastiku, z którego zrobiono butelkę, to plastik odzyskany z rzek, a pozostałe 89% pochodzi z recyklingu. Płyn do mycia naczyń Kraft nie zawiera mikroplastików.

– Koncentrat płynu do mycia naczyń Kraft Eco-Friendly to produkt pod każdym względem wyjątkowy. Wyobraźmy sobie: lokalni wolontariusze i rybacy zbierają plastikowe śmieci, które znajdują się w rzekach i nad jej brzegami. Następnie zebrane odpady są czyszczone i sortowane przez organizację Waste Free Ocean (WFO) oraz mieszane z plastikiem pozyskanym z recyklingu. Z uzyskanego w ten sposób plastiku powstają nowe butelki, do których nalewany jest koncentrat płynu Kraft Eco-Friendly. Dzięki Biedronce i temu niezwykłemu płynowi niemal każdy klient naszej sieci może zrobić mały gest w trosce o dobro naszej planety – mówi Joanna Fyałkowska, kupiec w Jeronimo Martins Polska.

Największe sieci handlowe w Polsce coraz częściej zapewniają, że ograniczają użycie plastiku. Tak jest m.in. w przypadku sieci McDonalds, która testowała papierowe słomki do napojów.

ZOBACZ:
Szykuje się prawdziwa sensacja. Dwóch liderów opuści Konfederację?