Biedronka czy Lidl? Polacy wybrali!

Biedronka i Lidl
Biedronka i Lidl

Biedronka i Lidl wiodą prym na rynku dyskontów. Sklepy obu sieci Polacy odwiedzają bardzo chętnie. Wiele osób zastanawia się, która marka cieszy się większą popularnością w naszym kraju. Teraz zagadka została rozwiązania dzięki szczegółowym badaniom rynku przeprowadzonym przez agencię Inquiry.

Biedronka i Lidl to najpopularniejsze dyskonty wielobranżowe w Polsce. Sieć dyskontów Biedronka towarzyszy Polakom już od 1995 roku. Dziś trudno sobie wyobrazić, że w jakimkolwiek nawet średniej wielkości mieście mogłoby zabraknąć punktu należącego do portugalskiej spółki Jeronimo Martins.

Można powiedzieć, że Biedronka dosłownie opanowała polski rynek dyskontów. Za nią – Lidl, który jest obecny w naszym kraju od 2002 roku. Później długo, długo nic. Kaufland i inne, mniej znane sieci dyskontów od lat starają się zbliżyć do liderów na jak najmniejszy dystans. Nie jest to jednak proste.

Klienci zwykle są bardzo zadowoleni zarówno z cen, jak i jakości produktów w popularnych dyskontach. Czas sprawdzić, który sklep zajmuje w ich preferencjach pierwsze miejsce.

Biedronka czy Lidl?

Opublikowano wyniki raportu YouGov BrandIndex, przygotowanego przez agencię Inquiry. Z polskiej edycji globalnego badania kondycji i wizerunku marek wynika, że największą popularnością wśród Polaków należą sieci: Biedronka, Lidl, Rossmann, Decathlon, Castorama, Pepco, IKEA oraz CCC.

Według danych BrandIndex, 75 proc. dorosłych Polaków robi zakupy w Biedronce. Jednak to Lidl, w którym kupuje już 59 proc. rodaków, jest najchętniej polecanym sklepem spożywczym. Wskaźnik rekomendacji wynosi 49 proc. ogółem, a wśród klientów sieci – 70 proc.. Biedronkę pomimo potężnego zasięgu chce rekomendować jedynie trochę ponad 30 proc.

Warto podkreślić, że w ostatnim czasie, w przypadku sieci Biedronka widać kilkuprocentowy spadek wskaźnika rekomendacji w porównaniu początkiem maja. Co ciekawe, największy spadek nastąpił w grupie najstarszych klientów.

ZOBACZ:
Broniarz nie daje za wygraną! Nie uwierzycie, co planuje