TVP i Jacek Kurski mają się nad czym zastanawiać. Ta informacja…

2
Wyniki oglądalności TVP. Jacek Kurski ma o czym myśleć?

W tym tygodniu kilka razy informowaliśmy o zmianach personalnych TVP. Opinie Internautów były naprawdę różne – od pochwał, za dobre zmiany – do krytyki, że Telewizja Publiczna rezygnuje ze swoich największych gwiazd. Tym razem wyciekła kolejna informacja odnośnie publicznego nadawcy – chodzi o wyniki oglądalności. Co zrobi Jacek Kurski?

Wyniki oglądalności TVP

Raport odnośnie wyników oglądalności poszczególnych nadawców telewizyjnych opublikował portal wirtualnemedia.pl. TVP ma powody do radości, ale też jest nad czym się zastanawiać. Dlaczego?

Ano dlatego, że TVP po pierwsze prześcignęła TVN, ale wciąż „nieuchwytna” pozostaje stacja Polsat. Dane Nielsen Audience Measurement mówią, że średni dobowy udział stacji Polsat wynosi 9,85 procent. Oznacza to spadek popularności o nieco ponad 6 procent. O blisko 10 procent wzrosła za to popularność wspomnianej Telewizji Polskiej. W tej chwili TVP jest druga na liście najpopularniejszych nadawców telewizyjnych – ze średnim udziałem w rynku 9,30 procent. Jacek Kurski ma nad czym zastanawiać się. Z pewnością w sztabie publicznego nadawcy zapanowała radość. Ma to związek z prześcignięciem TVN, ale jest też o czym myśleć. Przede wszystkim, jak utrzymać wysoką popularność, bo rynek telewizyjny zmienia się dynamicznie. Druga kwestia to taka, że TVP chciałoby zapewne być liderem rynku. Stacja Polsat, choć traci popularność, to pozostaje w tej kwestii nieuchwytna. Popularność trzeciej na podium platformy – TVN spadła o ponad 13 procent względem ostatniego badania i średni udział TVN-u w rynku wynosi 9,08 procent.

Najpopularniejsze programy – liderem „M jak miłość”

Zapewne zastanawiacie się, co wpływa na oglądalność. Są to zdecydowanie najpopularniejsze programy. Liderem rynku jest zdecydowanie serial obyczajowy TVP 2 – „M jak miłość”. Wyniki oglądalności odcinka z 21 października, według wirtualnemedia.pl przekroczyły wszelkie słupki. Serial oglądało 4,86 miliona widzów, co dało 32,04 procentowy udział stacji w rynku, w tym czasie.

Również odcinek „Rolnik Szuka Żony” z dnia 6 października wypadł w rankingu Nielsena znakomicie. Śledziło go 3,5 miliona widzów, co przełożyło się na 22,46 procentowy udział w rynku. „Rolnik Szuka Żony” to również produkcja TVP.

Na najniższym stopniu podium w październiku znalazł się mecz reprezentacji Polski. Konkretnie chodzi o potyczkę biało-czerwonych z Łotwą. Oglądało go 3,5 miliona widzów TVP.

Dla porównania – najpopularniejszy program konkurencyjnych stacji telewizyjnych w październiku to „Fakty”. Program informacyjny TVN w 8 października oglądało 3,19 miliona widzów.

Jak już wspomnieliśmy, Jacek Kurski ma powody do radości po tym, jakie TVP ma najnowsze wyniki oglądalności. Publiczny nadawca nie może jednak spocząć na laurach. Konkurencja nie śpi, a jego celem jest z pewnością także przeskoczenie w rankingu stacji Polsat. Czy mają w tym pomóc duże zmiany i kolejne zwolnienia w TVP?

źródło: inf. własna / wirtualnemedia.pl

2 KOMENTARZE

  1. A jakie znaczenie ma opinia nilsena. Ta stacja została wyrzucona z badań w wielu miejscach bo nie potrafi podać zasad na jakich prowadzi swe „pomiary”. Jest nierzetelna i uchyla się od kontroli!

    3
    1

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here