Reklamy suplementów diety. Koniec oszukiwania klientów

2

Podpisano nową regulację dotyczącą reklam suplementów diety. Czy to zapobiegnie to wprowadzaniu klientów w błąd? Z pewnością utrudni koncernom farmaceutycznym zadanie.

Według statystyk Polacy znajdują się w czołówce narodów najczęściej zażywających leki przeciwbólowe. Przodują także na liście dotyczącej zażywania suplementów diety. Badania pokazują, że przeszło 70% Polaków regularnie bierze tabletki tego typu. Zważywszy na to, że bardzo niewielka grupa z tych osób ma dostęp do rzetelnych informacji na temat suplementów, to znaczna ich większość polega tylko na wiedzy jaką pozyska z reklam.

W ostatnim czasie jedną z głośniejszych afer dotyczących wprowadzania klientów w błąd przez koncerny była sprawa suplementów, które miały „leczyć” tzw. zespół niespokojnych nóg – RLS. Badając głębiej skład reklamowanych produktów zobaczymy, że zawierają one jedynie zestaw minerałów i witamin, które mają za zadanie tylko wspomóc układ nerwowy.

ZOBACZ:
Biedronka rozwścieczyła konkurencje. Wyprzedaże świąteczne to prawdziwy hit

Szczegóły regulacji dot. reklam suplementów diety

Jak wiadomo reklamy suplementów diety nie zawierają informacji wprost. Mają one jedynie sugerować klientowi, iż dany suplement zadziała w taki sposób jak lek. Co więcej suplementy promuje się w określony sposób. Główną rolę gra tu działanie podprogowe. Im częściej słyszymy o „leczniczym” działaniu produkty, tym większa szansa, że go kupimy.

Najnowsza regulacja ma przynajmniej częściowo zapobiegać takim sytuacjom. W założeniu dokument ma nie dopuścić do wprowadzania klientów w błąd poprzez sugerowaniu, że dany produkt ma właściwości lecznicze, bądź że jest on w stanie zastąpić zbilansowaną dietę. Zakazano także powoływania się w reklamach na wizerunek lekarzy lub farmaceutów. Dodatkowo regulacja wprowadza zakaz odnoszenia się do nazw chorób, które w rzeczywistości nie istnieją i wyników badań bez podania ich źródła.

Co więcej reklamy suplementów diety muszą posiadać grafikę z tekstem informującym, iż dany produkt nie posiada właściwości leczniczych i jest jedynie suplementem diety. Ponadto wprowadzono także zakaz emitowania takich reklam bezpośrednio przy programach dla dzieci.

  1. Emerytury zagrożone? Kolejna straszna prognoza nt. ZUS
  2. Eurowizja Junior 2019. Skandal w hiszpańskich mediach
  3. Holendrzy przejmą kolejne sklepy? Onet podał najnowsze informacje
  4. Nowa Biedronka robi wrażenie! Nie uwierzysz co wymyślili!
  5. Płaca minimalna. Jej wzrost nie taki pewny? Wszystko przez…

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here