Jacek Kurski o skandalu związanym z TVP

Jacek Kurski. TVP, Klan
fot. Youtube

Jacek Kurski został Prezesem Zarządu Telewizji Polskiej w 2016 roku. Krytycy wiele zarzucają byłemu politykowi PiS, ale jedno muszą przyznać – TVP od tego czasu notuje regularny wzrost popularności. Najnowsze słowa Kurskiego wstrząsnęły opinią publiczną. Dotyczą one m.in. The Voice of Poland oraz Rolnik szuka żony.

Jacek Kurski o skandalu w sprawie TVP

Wiadomości, Teleexpress, Panorama, M jak miłość, Na dobre i na złe, Ojciec Mateusz, Barwy Szczęścia, Rolnik szuka żony, The Voice of Poland – te programy informacyjne, seriale, a także programy rozrywkowe cieszą się w TVP największą popularnością. W niektórych z nich Telewizja Publiczna jest liderem rynku, a w większości plasuje się w absolutnej czołówce rankingu popularności. Tak wynika z audytu i badań, które Jacek Kurskich zlecił zewnętrznej firmie.

Tymczasem swoje badania przeprowadza także agencja Nielsena, której wyniki już nie raz mijały się ze słupkami popularności, które prezentuje firma działająca na zlecenie TVP. Jacek Kurski podkreśla, że sposób przeprowadzenia badania przez firmę obsługującą Telewizję Polską jest zdecydowanie bardziej miarodajny, niż ten zaprezentowany przez agencję Nielsena.

Wobec czego, prezes TVP liczył na audyt publicznego nadawcy w firmie Nielsen. Miała go przeprowadzić firma Sadren. Audyt miał rozpocząć się już w 2018 roku, a nie został przeprowadzony do teraz. Jacek Kurski nie owija w słowa i nazwał to wprost skandalem. Prezes jest cytowany przez portal wirtualnemedia.pl, gdzie znajdziemy jedną z jego wypowiedzi:

– Nie przeprowadziliśmy audytu, w ogóle nie wpuścili Sadrena. Przecież to jest skandal po 4 latach dobrej zmiany. Jestem tym naprawdę mocno zniesmaczony, nie można skorygować tak oczywistego procederu, urągającemu uczciwej telemetrii. To jest chore i bardzo złe dla rynku, dlatego że reklamodawcy są wprowadzani w błąd, co do rzeczywistego zagospodarowania ich budżetów reklamowych. To jest po prostu wyrzucanie pieniędzy w błoto.

Zaniżone wyniki The Voice of Poland i Wiadomości?

Jacek Kurski powiedział także, że dobrze, że opinia publiczna zdaje sobie sprawę z rosnących wyników TVP. Wyniki te da się zauważyć także w badaniach Nielsena, ale jak zauważył prezes Telewizji Publicznej:

Nielsen zaniża nasze wyniki potwornie. Najbardziej zaniżone są Wiadomości względem Faktów. Podobnie, The Voice of Poland miażdży Mam Talent, a w Nielsenie cały czas jest odwrotnie.

Na zarzuty o skandalu odpowiedział szef ds. marketingu i komunikacji tejże agencji. Powiedział, że o najwyższych standardach Nielsena świadczy właśnie rynek. To on, czyli media i reklamodawcy zdecydowały, że Nielsen będzie walutą rozliczeniową. Agencja dostarcza niezależne, transparentne i spełniające wszystkie standardy dane. Tym samym, nie zgadza się ze słowami, które wygłosił Prezes TVP, Jacek Kurski.

Który z Panów ma waszym zdaniem rację? Czy oglądacie produkcje TVP, jak Rolnik szuka żony, czy The Voice of Poland i w waszej opinii Nielsen zaniża wyniki oglądalności pasma publicznego nadawcy?

źródło: wirtualnemedia.pl, inf. własna

Zobacz także:

Piotr Paterczyk
Prywatnie wielki fan twórczości Paulo Coelho. Dziennikarz z zamiłowania. Popełniam różne tematy. Nie boje się pisać odważnie i otwarcie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here