PKO BP bije na alarm. Ważna informacja dotyczy wszystkich klientów banku

Bankowość internetowa, czy też elektroniczna jest coraz bardziej popularna w Polsce. Korzystają z niej nawet osoby, które kilka lat temu byli zdecydowanymi oponentami tego sposobu gospodarowania własnym budżetem. Wobec tego, coraz częściej dochodzi do prób kradzieży pieniędzy. Niedawno informowaliśmy o komunikacie Santander Bank Polska. Tym razem to PKO BP bije na alarm do swoich klientów. O co chodzi, czego się ustrzec, by pieniądze były bezpieczne?

PKO BP – ważny komunikat banku

Kilkanaście dni temu informowaliśmy na łamach portalu OTOPRESS.PL o tym, że Santander Bank Polska wystosował ważny komunikat do swoich klientów. Chodzi o próby oszustwa, a zarazem wyłudzenia pieniędzy klientów banku. Możecie o tym przeczytać w naszym artykule. Informujemy też, jak zabezpieczyć się przed potencjalnymi złodziejami.

Tym razem komunikat o zagrożeniach znaleźliśmy na stronach internetowych banku PKO BP. To podobnie, jak Santander Bank Polska jedna z najpopularniejszych instytucji, której Polacy powierzają przechowywanie swoich pieniędzy, czy też oszczędności.

W komunikacie PKO BP przeczytamy wprost, że chodzi o oszustów działających metodą telefoniczną. Owi „złodzieje”, bo inaczej nie można nazwać osób, które czyhają na nasze pieniądze, dzwonią do klientów banku, podając się za jego pracowników:

Uwaga na osoby podszywające się przez telefon pod pracowników banku. Oszuści udają pracowników PKO Banku Polskiego, powołują się na dyrektywę PSD2 i proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania, które prześlą mailem.

Następnie, kiedy już uda się zainteresować odbiorcę tematem i wciągnąć w rozmowę, proszą o podanie adresu e-mail. Wówczas otrzymasz fałszywy link do systemu transakcyjnego, który ma być rzekomo źródłem do pobrania dodatkowego oprogramowania, zabezpieczającego Twoje konto.

Jak nie dać się oszukać i nie pozwolić na kradzież pieniędzy?

W linku znajduje się zainfekowany plik, który może nie tylko wykraść poufne dane z Twojego komputera, czy telefonu komórkowego – jak hasła do logowania do bankowości PKO BP, ale także spowodować nieodwracalne uszkodzenia sprzętu.

PILNE: Jesteś klientem Santander Bank Polska? Musisz to przeczytać

Również w tej kwestii bank wydał stosowny komunikat (podobnie zresztą uczynił Santander Bank Polska, który tak jak i PKO BP oraz inne banki jest narażony coraz częściej na ataki):

Jeśli uruchomisz załącznik takiej fałszywej wiadomości, prawdopodobnie zainstalujesz na swoim urządzeniu złośliwe oprogramowanie. Oprogramowanie to pozwoli przestępcom zdobyć poufne dane logowania do bankowości elektronicznej oraz autoryzacji transakcji. W ten sposób oszuści mogą przejąć kontrolę nad Twoim rachunkiem.

PKO BP informuje też o czterech istotnych kwestiach. Zrozumienie ich pozwoli zwiększyć Twoje bezpieczeństwo oraz bezpieczeństwo Twoich pieniędzy, czy oszczędności:

  • Bank nigdy nie występuje z prośbą o instalację jakiegokolwiek dodatkowego oprogramowania
  • Nie klikaj w podejrzane linki, czy to wiadomości SMS, e-mail. Zawierać mogą zainfekowane pliki. Jeżeli masz wątpliwości – skontaktuj się z obsługą banku.
  • Nie podawaj danych logowania ani kodów autoryzacyjnych podczas rozmowy telefonicznej.
  • Stosowne kody autoryzacyjne używane i przeznaczone są tylko do zatwierdzania transakcji, czy innych zleceń, realizowanych przez Ciebie. Żaden pracownik banku nigdy nie poprosi o nie – nie podawaj ich – możesz stracić pieniądze!

ZOBACZ TAKŻE: Biedronka apeluje. Planujesz zakupy? Koniecznie przeczytaj!

źródło: PKO BP, inf. własna