W

Właściciele OLX mają kłopot. Chodzi o „feministyczny” spot

Właściciele OLX mają kłopot. Chodzi o „feministyczny” spot




OLX Polska w ostatnim czasie mocno stawia na marketing wideo. Najpierw seria nawiązująca do filmu „Chłopaki nie płaczą”, dziś natomiast spot z okazji Dnia Kobiet. Jednakże bynajmniej nie taki, który miałby szanse przejść bez echa.

Specjaliści od marketingu, których zatrudnia Grupa OLX, najpewniej doszli do wniosku, że skoro kontrowersja najlepiej się w Polsce przebija, to właśnie na nią należy stawiać w kolejnych materiałach promocyjnych portalu ogłoszeniowego. Dziś w serwisie YouTube pojawił się zatem spot, który wielu nazywa „feministycznym”. Sprawę skomentowała nawet „Żelazna logika” – kanał społecznościowy cieszący się największą estymą po prawej stronie internetu.

„Czy zarabiasz mniej niż powinnaś?”, „Czy mimo długiego stażu pracy wciąż nie awansowałaś?”, „Nadal nie możesz podejmować samodzielnie ważnych decyzji?”- takimi pytaniami zaczyna się nowy spot OLX, który powstał z okazji Dnia Kobiet.

Autorzy przekonują, że kobiety wciąż są dyskryminowane na rynku pracy w Polsce. Pojawiają się również dane, z których wynika, że panie w naszym kraju przez zbyt długi okres w roku „pracują za darmo”. Poniżej przedstawiamy rzeczony klip oraz cytujemy głosy oburzenia napływające głównie od osób usposobionych prawicowo.

Właściciele OLX zostali – zdaniem wielu – dość celnie zripostowani. Żelazna logika, czyli jeden z największych prawicowych fan base’ów w Polsce, zadaje panom wchodzącym w skład zarządu Grupy OLX kilka ważnych pytań. Przede wszystkim o to, dlaczego cały ich zarząd to mężczyźni.

Właściciele OLX wzywani do działania

„OLX wypuścił dziś spot o tym że kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy. No akurat tak się składa, że Polska w gender pay gap, ilości kobiet w biznesie, zarządach spółek itd jest jednym z europejskich liderów i to z nas Niemcy, Francuzi, Hiszpanie i cała reszta powinny brać przykład” – zauważa „Żelazna logika”. Później natomiast pada wezwanie do odważnych decyzji panów z zarządu.

„Ale rację ma Grupa OLX, że nie wszędzie tak jest i jest sporo do poprawy. I tu słówko do członków zarządu firmy: pana Macieja, pana Adama, pana Marcina oraz prokurenta pana Macieja – chcecie zmieniać świat? Super. Zacznijcie od siebie. 4/4 osoby w KRS to faceci. To których dwóch w poniedziałek składa wypowiedzenie? Dajcie dobry przykład, inaczej Wasz spot zostanie tylko niesmacznym żartem” – pyta wyraźnie poruszony autor.

OLX wypuścił dziś spot o tym że kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy. No akurat tak się składa, że Polska w gender…

Opublikowany przez Żelazna logika Niedziela, 8 marca 2020

Wpis „ŻL”, choć dość luźny w swej formie, bez wątpienia jest nawiązaniem do dość żenujących, acz modnych ostatnio praktyk stosowanych przez korporacje. Mowa rzecz jasna o wpisywaniu się w pewne nurty wyłącznie dla korzyści. Nie dlatego, że osoby zarządzające danym przedsiębiorstwem popierają dane ruchy czy inicjatywy. Po prostu, chcą, by ich przedstawiciele kupowali ich produkty i korzystali z ich serwisów. Czy tak jest również w przypadku OLX? Na to pytanie niestety nie znamy odpowiedzi.

źródło: Facebook, YouTube

Popularne na otopress.pl



KONIECZNIE ZOBACZ