Oczekujesz na przesyłkę od Poczty Polskiej? Możesz się zdziwić

Poczta Polska
Poczta Polska

Poczta Polska dostarcza rocznie kilkaset milionów przesyłek. Już nie tylko za pośrednictwem listonoszy, kurierów, ale także poprzez odbiór w placówkach pocztowych i punktach partnerskich. W związku ze stale poszerzającą się liczbą obsługiwanych paczek, w poczynaniach operatora pocztowego wkradają się pewne błędy. Jeżeli oczekujesz na swoją przesyłkę, warto zapoznać się z poniższym komunikatem.

Poczta Polska wydała komunikat

W komunikacie Poczty Polskiej możesz przeczytać wiele istotnych kwestii, które mogą ochronić Cię przed stratą nawet dużych pieniędzy. Poczta Polska bije na alarm na swojej oficjalnej stronie internetowej.

Otóż, coraz częściej klienci Poczty Polskiej otrzymują wiadomości sugerujące, że na Poczcie doszło do jakiegoś błędu i należy dokonać dopłaty za przesyłkę, zanim ta trafi pod adres docelowy.  To prawdziwa plaga, ale oszuści próbują wykorzystać też pandemię koronawirusa. Wysyłają oni nieprawdziwe informacje o dezynfekcji paczki. Poczta Polska przestrzega przed łatwowiernością w takich sytuacjach.

W wiadomości podany jest link, który przekierowuje do stworzonej na potrzeby przestępstwa nieprawdziwej strony internetowej. (…) Aby przesyłka mogła trafić do odbiorcy, ofiara ataku jest zachęcana do dopłaty. (…) System przekierowuje do sfałszowanej strony pośrednika w płatnościach. (…) Atak przygotowany jest tak dobrze, że klient jest przekonany, że loguje się na stronę swojego banku. Klient definiuje osobę, do której ma zostać przelana kwota. Następnie zatwierdza przelew kodem, jaki otrzymał smsem (kod jest widoczny dla złodzieja, ponieważ strona jest sfałszowana i każda operacja wykonywana na stronie jest monitorowana w czasie rzeczywistym) – czytamy w komunikacie, który Poczta Polska zamieściła na swojej stronie.

Co ma na celu takie działanie? Przede wszystkim wyłudzenie pieniędzy. Warto zawsze mieć na uwadze, że Poczta Polska nigdy nie prosi o dopłaty do przesyłek. Taka okoliczność może zaistnieć jedynie w przypadku paczki pobraniowej, gdzie opłatę musimy uiścić przy odbiorze.

Przed zalogowaniem się do bankowości internetowej należy sprawdzić zabezpieczenia (kłódka), a także poprawność adresu w przeglądarce. W razie jakichkolwiek wątpliwości, w każdej chwili można skontaktować się z Pocztą Polską.

Apelujemy o ostrożność do wszystkich, którzy spotkali się z próbą podszywania się pod Pocztę Polską, a także o każdorazowe powiadamianie policji oraz przesyłanie odpowiednich informacji na nasz adres email: cyberbezpieczenstwo@poczta-polska.pl – przekazała Poczta Polska.