#ZostawcieCieszyn. Rozpoczęła się walka o uratowanie kultowego miejsca

#ZostawcieCieszyn ma zatrzymać potężny koncern

Akcja #ZostawcieCieszyn rozpoczęła się dopiero wczoraj, a już dzisiaj widać, że jej rozgłos przerósł oczekiwania organizatora.

Grupa Żywiec jest obecna na polskim rynku od początku przemian społecznych lat 90. Jej korzeni należy szukać w prywatyzacji i inwestycji holenderskiego Heineken na Polskim rynku. Przejmując popularne marki piw, takie jak Warka czy Żywiec zajęła ona dominująca pozycję rynkową. Co więcej, przez lata nie zawodziła swoich klientów, łącząc dobry smak z niską ceną.

Jednak jak mówi amerykańskie przysłowie: umierasz jako bohater albo żyjesz dostatecznie długo by stać się tym z czym walczyłeś. Ten los nie ominął również Grupy Żywiec. A wszystko to za sprawą kolejnej już decyzji o zamknięciu, jednego z kultowych browarów.

Popularny bloger Tomasz Kopyra z blogu blogkopyra.com zamieścił wczoraj film w serwisie YT, ujawniający kulisy zbliżającego się zamknięcia najstarszego browaru w Polsce. Bracki Browar Cieszyn, bo to o nim mowa, ma zostać zamknięty. Jest to decyzja kontrowersyjna z wielu powodów.

#ZostawcieCieszyn to starcie wartości z pieniędzmi

Po pierwsze, browar Cieszyn produkuje jedne z najbardziej niepowtarzalnych piw na świecie. Dzieje się to za sprawą specyfiki wody i aparatury używanej do destylacji. Nadają one cieszyńskim browarom żelaznego posmaku, który pokochali smakosze z całej polski.

Po drugie,  jest to miejsce kultowe. Najstarszy browar w Polsce znajduje się obok zamku, tworząc klimat jakiego inne miejsca mogą pozazdrościć. Jedynie brak inwencji twórczej ze strony Grupy Żywiec skutkuje obecnie tym, że nie zwraca się cała inwestycja. Jak mówił bloger w swoim filmie, gdyby tylko zadbać o lepszą promocje, autobusy pełne przybyszów z zagranicy ustawiałyby się w kolejce do Cieszyna.

Po trzecie, utrata legendarnego miejsce zostanie negatywnie odebrana przez klientów. Kompanie piwne na całym świecie utrzymują mniejsze browary, wyróżniające się historią. Jest to inwestycja w rozpoznawalność marki. Ruch Heinekena w drugą stronę jest niezrozumiały.

Na reakcje widzów nie trzeba było długo czekać. Już wczoraj rozpoczął się lincz grupy na jej profilach w mediach społecznościowych. Internauci nie przebierali w słowach. Szczególnie zabolał ich fakt, że działania Grupy Żywiec zdają się sugerować, chęć zniszczenia browaru, a nie jego sprzedaż. Będzie to już kolejna taka destrukcyjna akcja tego podmiotu na rynku Polskim. W tym wypadku jednak mówimy o browarze z ponad 150 letnią tradycją.

Internauci na pewno nie odpuszczą tematu. Groźba bojkotu wisi w powietrzu. Odpowiedź Grupy Żywiec na #ZostawcieCieszyn nadejdzie zapewne niedługo.

Zobacz także:

Mateusz Wróblewski
Dziennikarz Otopress.pl - stawia na wszechstronność. Dla "Oto" pisze zarówno o polityce, jak i show-biznesie czy technologii.
0
Chętnie poznamy Twoje zdanie, skomentuj artykułx
()
x