Powstał portal mPress. Założyciele: to nowa jakość stworzona pod Czytelników newsów

mPress co to jest

Masa reklam, wolno ładujące się strony, wyskakujące, irytujące komunikaty. Tak wygląda dziś wiele polskich serwisów internetowych, również tych informacyjnych. Dlatego też twórcy nowego projektu – mPress – postanowili wyjść na przeciw oczekiwaniom Czytelników i stworzyć serwis, z którego naprawdę przyjemnie się korzysta.

  • Wydawcą mPress.pl jest OTO360 Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
  • W pierwszym tygodniu działalności stronę odwiedziło blisko 100 tys. osób
  • Nazwa mPress nawiązuje do mobilności strony – działa ona błyskawicznie na urządzeniach mobilnych jak smartfon, tablet itp.

mPress.pl, bo pod tym adresem dostępna jest strona, to bodaj pierwszy serwis w Polsce, który zrezygnował z części zysków z reklam po to, by dać niesamowitą wygodę użytkownikom korzystającym z ich strony.

Strona właściwie nie potrzebuje czasu na ładowanie się, a jej treść (wraz z nielicznymi reklamami) po prostu od razu się pojawia. Dzieje się tak dlatego, że cały ruch z urządzeń mobilnych właściciele mPress przekierowują na nowoczesną wersję strony AMP. To dużo lżejsza wersja strony, którą trudniej monetyzować. Jednak z perspektywy użytkownika to coś absolutnie wspaniałego.

mPress – co to jest?

Czytelnik może bowiem przeglądać newsy i płynnie poruszać się po stronie, nie czekając na ładowanie się kolejnych podstron ani sekundy. – Nazwa mPress nawiązuje do mobilności naszej platformy. Moglibyśmy – jak inni wydawcy – używać zarówno tradycyjnej wersji mobilnej strony, jak i technologii AMP. Wówczas zarabialibyśmy na naszych treściach więcej. Dochodzimy jednak do wniosku, że „wygoda użytkownika przede wszystkim” i jesteśmy przekonani, iż z czasem Czytelnicy naszych newsów to docenią i będą do nas wracać częściej – mówi prezes Grupy OTO360 – wydawcy mPress.pl.

mPress to portal newsowy. Redaktorzy zamieszczają w nim najciekawsze informacje na tematy społeczne, polityczne, newsy ze świata sportu czy show-biznesu. Faktyczną działalność strona rozpoczęła początkiem czerwca 2021 roku.

W pierwszym tygodniu działalności mPress.pl odwiedziło 80 199 unikalnych użytkowników (oficjalne dane z Google Analytics). Właściciele serwisu zapowiadają dynamiczną ekspansję, pozyskując zarówno ruch organiczny z wyszukiwarek, jak i promując swe treści w mediach społecznościowych.

Materiał partnera

CZYTAJ TAKŻE: Co to jest mPress? Stworzono serwis newsowy, który działa błyskawicznie